torsdag 29 juli 2010

Panelen är färdigbytt och slängd!

ÄNTLIGEN är all panel bytt på fasaden och vi var och slängde det vi tagit ner idag... Det blev en del...Känns som en befrielse att bli av med skräpet!

Jag mätte, sågade, grundmålade och målade första lagret färg nere på marken. Sedan satte min man upp det och målade ett lager till på plats. Det var riktigt kul tyckte jag faktiskt (och så slapp jag klättra på taket ).
Usch, vad mögliga och äckliga brädorna var, som vi bytte ut. Känns verkligen skönt att de nu är nya och friska.











Här är den färdiga takkupan på framsidan...



...och gaveln ovanför garaget. Den ska målas en gång till innan den är helt färdig. Sedan har vi även andra gaveln kvar att måla två gånger.


Nu tar vi paus och jag åker ner till Båstad en sväng och lämnar killarna hemma ;-)
Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade