tisdag 3 augusti 2010

Skördefest i glada vänners lag

Nu blommar blomsterbönan för fullt och jag upptäckte färdiga vaxbönor när jag rotade runt lite bland alla bladen. Så härligt.

Så här frodig är odlingsbädden just nu. Härliga moln i bakgrunden såg jag nu ;-)


Ruccolan hänger långt över kanten och är stark och god i smaken.

Squashen fortsätter att frodas och jag tänkte prova att lägga in några... om det blir några över det vill säga.


Mina sista vitlökar skördades idag. Kanske för tidigt, jag vet inte...de kunde kanske blivit större?


Till det grillade köttet och potatisen blev det denna underbara blandning från odlingen; Vaxbönor, squash, vitlök, mangold och ruccola som förväldes och stektes lätt med smör och olivolja. På toppen la jag sedan rostade pinjenötter. Alla gillade det och vaxbönan var en glad överraskning som jag gillade väldigt mycket.


Till efterrätt blev det en somrig version av marängsviss, med röda-, svarta vinbär och krusbär från trädgården. Detta är vardagslyx! Mums.

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade