måndag 16 augusti 2010

Blått, vitt och vatten i Trädgårdsföreningen

Nu tänkte jag visa lite mindre färgsprakande bilder från mitt besök i Trädgårdsföreningen i måndags.

Här Palmhuset, ett kännetecken för parken och byggdes 1878!

Vita Agapanthus i kruka tillsammans med Hortensia blir mycket fint tycker jag.

Detta enkla vatten med prydnadsgräs i bakgrunden är mycket fint och rogivande att titta på.

Det blir en häftig effekt när pergolan är byggd utefter en cikelform och man ser alla balkar på det här sättet. Behaglig färg också tycker jag, snyggt och stiligt.

Denna lilla uteplats är också väldigt tuff. Grova stålbalkar i svart till blå stenar som det rinner vatten på är mycket stilrent. Härliga klättrande rosor och andra fina växter gör att det hårda möter det mjuka på ett fint sätt.

Här är samma plats som ovan och de svarta möblerna förstärker balkarna i taket. Visst är de vita rosorna fina tillsammans med blodlönnen i bakgrunden.



Vitt, blått och grått ramas in av härligt gröna blad i träden vid kanterna.

Kanske något man kan klämma in i trädgården ;-) Vackert och ögat följer vattnet bort till fontänen som är längst bort i bild.


Här är samma fontän i bakgrunden med blå Agapanthus i förgrunden (står på min önskelista) De är så fina och kallas även Afrikas blå lilja.


Rosa och vitt i en fin kombination.

Avslutningsvis en trädgårdskonst som ser ut att trivas i havet av blommor. Inget som passar i min trädgård, men här står hon fint och då föll ljuset just på henne.


I morgon börjar jag att jobba igen och det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka i rutiner igen. (Särskilt då jag bara jobbar fyra dagar innan jag åker till Indien. Mer om det senare.)
Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade