onsdag 8 september 2010

Min trädgård idag

Idag kände jag ett behov av att visa vad som finns i min trädgård just nu.

Min vackra Mårbackapelargon står sig lika fin fortfarande och har blommat konstant hela sommaren! Bästa köpet i år helt klart.

Denna fina Rosenpelargon som jag fick av svärmor förra året har fördubblat sin storlek i år och är också helt ljuvlig!

Årets nyaste rabatt är riktigt höstfin med krassens orange färger och Japonican som blommar ytterligare än gång.


Den gula Rudbeckian fick jag av en jobbarkompis förra våren och den har numera spridit sig och lyser upp en höstdag som denna. Frökapslarna och bladen i bakgrunden är från buskpionen.

Phloxens cerisa blommor är fina tillsammans med randgräset och de höstfärgade bladen på både nävorna och Spirståndsen i bakgrunden.
Äppelträdet är fullproppat med äpplen i år precis som vårblomningen utlovade ;-)

Odlingsbädden är fortfarande helt full med växter! Squashen tar över nästan halva lådan och har massor av blommor, men det kommer inte så mycket grönsaker på dem ändå...

Luktärtorna har nu tagit fart och klättrar upp på krusbärsbusken på stam och täcker den lagom tills bären är uppätna, precis som jag planerade.

I växthuset tar det sig också sakta men säkert. Gurkorna kommer äntligen och växer till sig varje dag. Håller tummarna för en varm höst så att de växer ett tag till.


Tomatplantorna som satsar med på blad än på tomater i år har några tomater lite överallt, men inte någon större mängd tyvärr...

Jag ställde in några speglar i växthuset som blivit över och de gör att jag ser bättre. Häftig effekt också.

Det var en liten rapport från mig en dag i september :-)

Kramar Petra

1 kommentar:

  1. Ja den pelargonen var fin.
    Härlig tid i trägården nu.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade