torsdag 2 september 2010

En söndag i Bangalore

När jag hade sovit ut lite och ätit min första indiska frukost så hoppade jag på en Auto-Rickshaw, som är en trehjulig taxi och åkte runt på guidad tur i den stora staden. Helt galen trafik och många olika intryck på en gång. Min chaufför tog mig dock först till LALBAGH BOTANICAL GARDEN och där var det lugn och ro med höga fina träd som stått där i MÅNGA år.
Eftersom det var söndag var det många indiska familjer där och promenerade runt.
Här är kommersen i full gång och det säljs frukt, nötter och annat. Kände mig uttittad, men jag tittade ju lika mycket på dem.
Utanför botaniska trädgården.

När man betalat den enorma summan på 1,50 kronor fick man komma in.

På varje parkbänk satt det kärlekspar och familjerna hade klätt upp sig fint för dagens söndagspromenad, här nedan är ett exempel.

Vackra palmer som en allé på väg in i parken.


Tagetes är en favoritblomma i parken och även överallt i staden.



För alla med 70-talsträdgårdar och barrträd man inte vet vad man ska göra med... här kommer lite inspiration till formklippning.

Fler roliga former.

Mellan linsen och UV-filtret bildades det imma när luften var så fuktig, så det blev lite immigt på följande bilder tills jag var tvungen att ta av filtret.
En härlig båge med ett urgammalt träd i bakgrunden.



Spana in rötterna på detta urgamla träd. Imman på linsen blev faktiskt en rolig effekt.


Var så god och spotta...


Många tjejer hade dessa fina jasmin-utsmyckningar i håret. Doftar ljuvligt.



Humor :-)

Varför inte mura upp ett gammalt träd... kanske för att stoppa ekorrarna?



Detta växthuset står i mitten av parken och där har de blomstermarknader och utställningar ibland. När jag var där var det tyvärr ganska tomt förutom huset av rosenknoppar som jag visade i förra inlägget.



Det var en bråkdel av mina bilder. Kanske kommer fler inlägg med Indien-tema.
Kramar Petra

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Man blir ju inspirerad att bygga sig ett litet hus av rosenknoppar .. Välkommen hem!

    SvaraRadera
  2. Tack, vännen. Skönt att vara hemma igen. Dock en häftig och mycket annorlunda upplevelse på många sätt.

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade