söndag 5 september 2010

Indiskt bröllop i Bangalore

Ofta kunde jag se sådana fina skyltar som nedan och det betydde bröllop. På söndagen när jag kom dit och åkte runt i en trehjuling, så sa min chaufför att jag kunde gå dit och fota. Det kändes lite påträngande, men alla vinkade glatt in mig, så jag passade på att ta några foton :-)

Många vackra blommor pyntades det med, som ni ser nedan. Bröllopen brukar vara i två dagar och man bjuder ofta väldigt många...tusental om jag förstått rätt.
En svensk kollega till mig som tillfälligt bor i Bangalore hade blivit bjuden på ett bröllop och hon var inte ensam bland kollegorna att vara det. Numera är det lite vanligare med "Love-marriage", som de kallar det, men fortfarande är det vanligast att föräldrarna hittar en äkta hälft till de unga tu.






Nu vågade jag inte gå in längre utan smög mig iväg igen.
Kul att få se lite i alla fall även om inte brudparet var där.
Kramar Petra

1 kommentar:

  1. Vad häftigt att få se en skymt av ett indiskt bröllop, och hela resan verkar ha varit fantastisk! Verkligen annorlunda mot vad man är van vid.

    Kram

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade