söndag 26 september 2010

Hösten är här!

Åh, vad jag gillar hösten när den visar sig från sin rätta sida. Färgsprakande blad, frisk luft och man kan tända i kakelugnen och stämningshöjande ljus inomhus.

Idag tog vi en promenad för att uppleva just alla vackra höstväxter och för att komma ner till havet. Jag ville öva på att använda kameran nu när jag går på fotokurs och följande bilder är faktiskt tagna med egna inställningar. Blev nöjd... men är fortfarande lite osäker. Men övning ger färdighet som det heter. (Jag går kurs på Folkuniversitetet här i Göteborg och INTE Medborgarskolan som jag skrev i förra inlägget)

Vildvinet med sina eldröda blad är helt fantastiska! Snygg kontrast till berget i bakgrunden.


Här är ett underbart "vattenfall" av vildvin på en hel mur. Så effektfullt!

Här är en bild från Hinsholmen och vassen vajar fint i vinden. Sköna, harmoniska färger även om de inte är färgsprakande.

De gamla fröställningarna är hur fina som helst mot detta häftiga planket. Även här vildvin, som inte ännu fått sin röda färg.

Kärleksört, fotograferad med ett kort skärpedjup.

Vy över havet nere i Saltholmen, med gnistrande vatten då solen anades bakom molnen.

Del av brygga också fotograferad med ett kort skärpedjup.


Vackert gräs med klippor i bakgrunden.


Hoppas vädret blir bra nästa vecka så att jag kan öva vidare på mina kamerainställningar :-)
Ha en skön kväll!

Kramar Petra

1 kommentar:

  1. Vad kul med fotokurs och vilka fina bilder!! Jag är jättesugen på en kamera med manuella inställningar, kanske kan bli en nästa år... Först har vi lite andra planer... :)

    Kram!

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade