fredag 23 april 2010

Vårkragen, en liten sol i maj

Nu börjar bladen komma på den lilla blomman som heter Dornicum Orientale eller Vårkrage. De är ännu små, men verkligen gröna, frodiga och liknar nästan spenat tycker jag. Härlig kontrast mot de grå förmultnade bladen i bakgrunden.


I maj ser de ut så här. Som små solar som lyser fint i rabatten. Passar bra ihop med Löjtnantshjärtan tex. och jag lyckades faktiskt dela dem i höstas och sprida dem på fler platser i trädgården. De har ju tagit sig som du kan se på bilden ovan.

Ena hörnet i trädgården där det skett en del förändring sedan i somras. Bla har faktiskt Rhododendronbusken fått lämna rabatten, dagliljor har delats och blivit fler. Funkian ska jag dela på nu i vår tänkte jag, då den blir enorm annars. En Rödkvanne och en julros har kommit dit och de verkar också leva vad jag kunnat se. Julrosen är dock väldigt liten ännu, men jag hoppas att den ska växa till sig. Ska bli kul att se hur den blivit lite senare i vår.

Ha en skön fredagskväll.

Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade