torsdag 29 april 2010

Frankrike, jag längtar tillbaka...

Åh, jag hade förmånen att åka till Lyon och Bourg en Bresse i Frankrike med jobbet nu i veckan. Vad vackert det är! Där är rena sommaren och Syrén, Spirea, blåregn blommar för fullt. Maskrosorna har redan blommat över och de vita bollarna redo att blåsa iväg...

Här kommer några av de ljuvliga bilderna jag tog...mina kollegor som inte är särskilt trädgårdsintresserade undrade vad jag höll på med.

En fantastisk byggnad med murgröna och en förmodligen mycket gammal Blåregn som breder ut sig åt alla håll.

Helt underbar! Så nära paradiset man kan komma tror jag.


Ett annat hus med Blåregn också. Denna vackra blomma var väldigt vanlig i Bourg en Bresse.

Här har de planterat penséer i en gammal stubbe.


Härlig vårrabatt med penséer, Bellis och Tulpaner.


I Lyon hade de en häftig boll med blommor av keramik tror jag det var.



Blommande vårträd. Snart är det så här med. Denna veckan när jag varit borta så har det hänt en hel del här också.

Jag har fler bilder från vackra Frankrike. Kanske gör jag ett nytt inlägg med de vackra rabatterna i helgen. Men det är dax för treårskalas för lillkillen, så jag får se om jag hinner.
Ha en skön helg.
Petra

1 kommentar:

  1. Allvarligt talat - ta mig ner till södra Europa NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad underbart! Vill inte vara i här nu, var i h-te är våren!? Kram

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade