fredag 30 april 2010

Franska vårrabatter

Jag kunde inte hålla mig...här kommer ett inlägg till. Så här fina rabatter fanns det i Frankrikes Bourg en Bresse när jag var där i veckan. De kan inte ha några rådjur för tulpanerna fick vara ifred...

Utanför hotellet fanns denna vackra krukan med Penséer och tulpaner i en fin kombination.


Vid ett övergångsställe hade de gjort en plantering i formen av ett U och blandat Primulor, Penséer, Vallmo och Bellis.

Varma röda färger och vitt i kontrast till stenarna blev fint tycker jag.


Jag tror att den vita busken är någon form av Schersmin, men jag vet inte säkert. Fin är den i alla fall tillsammans med rosa Bellis och mörkt blå Primulor.



Ljust blå Penséer och orange Vallmo ger en häftig kontrast till varandra. Jag såg även er rabatt med de blå Penséerna tillsammans med rosa tulpaner som seglade ovanför. Tyvärr fick jag inte någon bild på dessa då vi åkte förbi flera gånger i all hast...


Tulpaner, tulpaner, tulpaner...


Gula solar, som jag inte kan namnet på tillsammans med förgätmigej i lila och blått.
En energikick som jag kan leva länge på. Underbart.
Petra






2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Bra idé med penséer och tulpaner ihop...

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, vad det kämpades för dessa bilder. Det krävdes morgonpromenader, hänganden ut genom bilfönster, och vi hörde ständiga yl från baksätet krävandes inbromsningar.....jajaja det blev fin i alla fall ;-)

    //Andreas

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade