tisdag 7 augusti 2012

Krusbärsskörd

Förra helgen innan jag åkte till Spanien så var det ganska varma dagar i Göteborg i krusbären mognade på en gång. Vi plockade av dem o samlade dem i en stor tiolitershink. Jag uppskattar det till ca 7 liter bär o de vägde 5,5 kg. Ändå sparade vi nog någon liter kvar i den uppstammade krusbärsbusken. Inte konstigt att jag fick hjälpa trädet att stå upp med hjälp av ett bord. Den lilla stammen är verkligen inte tjock nog att bära upp den fulla kronan med alla krusbär.



Nu är de infrusna o jag får hitta på något gott med dem någon dag. Vi gjorde Smoothie på blåbär o krusbär häromdagen och det blev smaskens.

I går började jag jobba o vädret verkar tycka att det är höst nu. Idag blåser det höstvindar o regnar här i Göteborg.

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade