tisdag 7 augusti 2012

Vitt o lila blommar just nu o min trädgård

Just nu blommar det massor av vackra blommor i min trädgård. Malva, lila Hortensia som från början var cerise men som numera går i lila ton. 


Buddleja som jag satte förra sommaren för att locka till mig fjärilar och för att den är fin. Tyvärr är bilden suddig men den vajade i vinden när bilden togs...


Dubbel Margherita i rosalila ton. Den är i en svart kruka o är riktigt fin. 


Äntligen blommar min "svarta" stockros som jag satte för snart tre somrar sedan! Jag satte även en gul o jag hoppas att den också slår ut snart. Knopparna finns i alla fall.


Sedan måste jag bara visa min vita Dahlia igen som nu blommar för tredje sommaren i rad. Tack Cecilia för knölarna!!!

Dahlia i knopp.

Vackra rullformade blad.


Helt bedårande o snart slår de röda Dahliorna ut också.

Ha en skön vecka.

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade