torsdag 9 augusti 2012

Fjäril vingad

Precis som jag önskade med min "fjärilsbuske" har jag nu fått besök av fjärilar. Två dagar i rad har denna lilla krabat kalasat på blommorna. Det är häftigt att se när en stoppar ner sin "sugsnabel" i VARJE lilla pytteblomma som hela kolven består av. Klart att den har att göra.




Äppelträdet är fullt av äpplen i år o nu börjar de se lite röda ut. Det är Ingrid Marie så det dröjer ett tag till innan de är helt mogna. Jag gillar iof när det är lite surare så jag brukar ta dem lite för tidigt.




Tomaterna i växthuset mognar riktigt bra nu o vi plockade in några stycken till kvällens torsdags mys. Nyttigt godis :-)



 Gurkorna håller sig riktigt bra i år o vi kunde skörda två stycken idag, en från växthuset o en från odlingsbädden. Kul.

I morgon är det fredag o första jobbveckan är till ända!!! Kvällarna nu i slutet av veckan har varit fina o det är ju skönt så att man kan njuta när man kommit hem.

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade