söndag 22 juli 2012

Just nu i min trädgård

Jag planterade en Klematis under en Syren för ett par år sedan och i år har den hittar upp i trädkronan. Så fint och trädet blommar nu en gång till ;-)


Där är den...

Några krukor har fått komma upp på altanen o både Pelargonen o Stäppsalvian har jag övervintrat i förrådet.

Här i odlingsbädden frodas det och mina kronärtskockor börjar få riktigt stora fina blad nu. Hoppas att det hinner bli några blommor på dem! Jag satte tre olika bönor som nu blommar för fullt.


Men som jag nämnt i andra inlägg slår den uppstammade krusbärsbusken alla rekord gällande antal bär o stammen är inte anpassad efter den tunga vikten som blir. Idag fick jag sätta upp ett bord som hjälp för de tunga grenarna. Ser ut som en strandad bläckfisk.

Väntar lite till innan skörd, då de fortfarande är lite sura. Sen får jag göra något gott av dem. Kanske glass :-)


I morgon ska jag till tippen med ett antal säckar trädgårdsavfall o jag ska köra släp själv... Gulp... hoppas jag slipper backa :-)


Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade