lördag 20 augusti 2011

Gamla gjejer

Förra några veckor sedan var jag o min kompis Jeanette på loppis i Varberg på vinst och förlust. Det var mysigt och jag köpte bla några fina snapsglas i olika färger i en ställning. Egentligen var de lite fulsnygga, men kostade ju inte så mycket så de fick följa med hem. Då kom jag på att jag kan använda dem som en vas a la blombuffé. Här har jag samlat några blommor från trädgården som Dahlia, Gurkört, Prästkrage, Rosenpelargon, Malva och Viol.

Sen köpte jag en enkel korg att plocka mina grönsaker i. Den har använts frekvent senaste veckorna till tomater, Physalis och sockerärtor.

Idag plockade jag in en Hortensia o satte den i farmors gamla såsskål. Jag tycker det blev riktigt fint. :-)
Den här "fula" påskhönan köpte jag på en annan loppis för något år sedan och får nu hänga i äppelträdet. Lite skoj tycker jag... vad tycker ni?

Stolen nedan köpte jag på loppisen nu i somras o den får just nu vara bord till mina pelargoner på farstukvisten.
Visst är det kul med återvinning :-)

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade