fredag 19 augusti 2011

Buketter

I år har jag verkligen frossat i buketter. Så härligt att bara ta saxen o plocka det som finns just då o som man själv tycker passar ihop.

Här mina vita Dahlior tillsammans med Ulleternellen och båda står sig länge i en vas. Särskilt eternellen så klart som även kan torkas och då är de precis lika fin. Som att stanna tiden ;-)
Dessa underbara liljor fick jag av en vän som var på besök, så dem har jag inte plockat i trädgården, men de fick vara med här ändå för att de är sååå vackra. Dessutom klarade jag hålla dem fina över en vecka i vas, då jag klippte om dem o bytte vatten några gånger.
Närbild på denna vackra vita lilja!
Här, en annan bukett med mina vita Dahlior, i kombination med den rödbladiga Töreln. Dessa har nu stått över en vecka och börjar snart sjunga på sista versen, men det är ändå bra tycker jag.
Nedan har jag en bukett med Höstrudbeckia (tror jag i alla fall, har fått av en kompis Jenny för några år sedan och de har verkligen vuxit till sig i år och är två meter höga), Randgräs samt Ulleternellen.
Här samma blommor som tidigare ovan, men en annan kombination. Höstrudbeckia, Törel och Randgräs.
Än är inte säsongen slut, så nog blir det några fler buketter innan frosten tar alla blommor.

Nu är det helg!

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade