söndag 26 juni 2011

Vackra gränder i Spanien

Jag har en svaghet förutom blommor och det är smala gamla gränder. Det är det bästa jag vet att gå runt i gamla stadsdelar och ju smalare desto bättre! Hittar jag dessutom vackra växter, så är det självklart toppen!

Fotot nedan tog jag i en stad som heter Ronda o ligger ca fem mil från Marbella. En kompis till mig har denna bilden som bakgrund på sin dator på jobbet så att hon kan drömma sig bort ibland (vilken ära).
Samma ställe som bilden ovan men denna tog jag genom ett galler, så det är någons innergård.

Nedan är i Marbella o Pelargonierna är samlade i massor av krukor på den vita väggen.

Närbild på samma krukor.
Detta är en gata i uppförslutning, men ändå är bord o stolar placerade här utanför restaurangerna. Kanske sitter man längst ner på gatan ju senare kvällen blir ;-)


Här en mer orange-färgad Bouganvilla istället för den vanligaste cerisa, som också den är vacker.
Härliga färger både på huset, blommorna o den riktigt blå himmelen. Vykort kanske?
Mmmm härliga bilder att ta fram i vinter o drömma sig bort med. Eller kanske hämta inspiration av?

I morgon är det dax att jobba igen. Nu är det bara två veckor kvar till semestern. Härligt!

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade