tisdag 28 juni 2011

Nu börjar det ta sig i växthuset

I helgen rensade jag bort MÅNGA blad o faktiskt även några "grenar" på mina tomatplantor. Det kändes grymt, men jag tror att det var bra för det som fick vara kvar.

Här ser man fina tomater som bara ska mogna. I år har jag gula, röda och svarta tomater.

Gurkorna verkar trivas bättre i år också! Förra året ruttnade/torkade de bort på något märkligt vis.

Odlingsbädden är mer begränsad o sparsam i år. Har sått morötter, palsternacka och sockerärtor. Det som kommer upp från förra året är Månadssmultron, Ruccola och krusbär på stam. Har även planterat en vinranka och ett persikoträd.

Förra helgen byggde jag en klätterspalje av armeringsnät och några reglar som jag bankade ner i stolpskor. Blev nöjd med resultatet.

Trevlig sommarkväll!

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade