lördag 25 juni 2011

Härliga midsommar!

I går var det årets ljusaste dygn o vi firade hemma hos oss med sill o potatis, som sig bör. Jag gjorde mig till o band två kransar till min son o hans kusin. De användes inte så mycket kan jag säga, men de var fina på kandelabern i alla fall ;-)
I år blev det en avancerad tårta (som min mamma gjorde) med vit chokladmousse, lime-grädde, massor av frukt o annat gott. Mums!
Vi tog en promenad i jakt på midsommardans o fick njuta av grannarnas pioner, som är helt bedårande.
Även dessa som hänger på ett vitt staket. Idylliskt!

På förmiddagen skördade jag våra egna fläderblommor som precis räckte till en sats o ligger just nu o drar. Doften är ljuvlig och jag längtar till i morgon då det är dax att provsmaka.
Idag har vi varit en tur ut till Brännö o fikat lite. Sedan ansade jag tomatplantorna i växthuset som helt har fått spel o vuxit hur mycket som helst. Jag har missat att tjuva dem, så jag fick vara lite drastisk idag o gallra mycket! Hoppas det gör att vi får massor av tomater snart. Har redan sett några men ännu ingen skörd... snart så...
Ha en fortsatt skön ledighet.
Kramar Petra

1 kommentar:

  1. Mums vilken tårta! Pionerna är ljuvliga och flädersaft är ju hur gott som helst - men blommar din redan? Min har bara knoppar än så länge... Om du inte redan testat det så smaka på citronerna när saften är klar - söta och härligt aromatiska, inte alls sura!

    Kram

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade