lördag 21 maj 2011

Närbilder på mina vackra blommor just nu

Just nu blommar det mycket vackert i min trädgård. Idag har jag lånat ett Macro-objektiv av en snäll vän så jag har gått riktigt nära mina kära växter idag. En helt ny dimension har visat sig.

Buskpionen som blommar för fullt.

Prydnadsapel.

Myskmadrans vita skira små blommor.

Förgätmigejens små söta blå blommor.

Julrosen.

Visst är det fint. Kändes roligt att krypa runt på alla fyra o försöka få en bra närbild. :-) Prova gärna om ni får möjlighet någon gång.

Trevlig kväll!

Kramar Petra

3 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, det är så fint med närbilder! Jag har ju bara en liten kompaktkamera, använder ofta den digitala närbilden men det blir ju aldrig lika bra som en systemkamera med makroperspektiv!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vänner är toppen! Vänner som lånar ut objektiv är toppentoppen! Jag fick låna ett 300 och det var lika spännande som ett makro (som jag inte heller har). Fina bilder blev det, särskilt gillade jag din buskpion:)

    SvaraRadera
  3. Oj, sicken vän, borde belönas, kanske med en tofs eller något?

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade