lördag 14 maj 2011

Med en enkel tulipan...

Tjoho, jag har inte riktigt vågat tro att det är sant, men det är det. Tulpanerna har fått stå ifred denna våren! Detta är en rödrosa sort som växer vid våra vinbärsbuskar. Dessa gula är 70 cm höga och växer under vårt äppelträd som vackra solar :-)



I år köpte jag Trico Garden, som man blandar med vatten och sprejar ut på de växterna man är rädd om. Uppenbarligen funkar det!




Annat fint just nu i min trädgård är min prydnadsapel som är helt full av kritvita blommor.



Här är prydnadsapeln i ena hörnet av trädgården och nu börjar Funkian visa sina blad och Förgätmigejen blommar för fullt. Myskmadran jag satte förra hösten har börjat breda ut sig precis som jag vill. Vackra blad som täcker den tråkiga jorden på detta halvskuggiga ställe.




Penseerna o Bellisarna, som jag köpte tidigare i våras, är forfarande fina och härifrån farstukvisten kan man se Prydnadsapeln.




Idag har jag o lillkillen planterat de fina sticklingarna jag köpte på Lisebergs trädgårdsmässa förra fredagen.


-2 st Batat, 'Sweet Caroline Light Green'


-2 st Batat, 'Sweet Carline Purpul'


-2st Fjäderborstgräs, 'Rubrum'


-2st Silverdollareukalyptus, 'Silbertropfen'




Bilder kommer kanske senare när de vuxit till sig lite.




Ha en skön lördagkväll!




Kramar Petra



2 kommentarer:

  1. Hej Petra!
    Åh, ett så fint hörn av din trädgård. Lyckos dig som har ett så fint flerstammigt litet träd!
    De där Batat stisklingarna verkar intressanta. Jag såg såna plantor för några år sedan då jag besökte New York, de var planterade som undervegetation i nästan alla stora planteringslådor som fanns överallt i stadsbilden. Mycket vackert!

    Ha det gott, kul att hitta till dig!
    kramkram H.

    SvaraRadera
  2. Ja tulpaner är härliga, vilket bra tips för att hålla rådjuren borta! Jag kör med Råodör, också effektivt men det kladdar en del...

    Fjäderborstgräset Rubrum köpte jag också, så fint!

    Jag har börjat med ett tema jag kallar "Finast just nu", inlägg för maj kommer imorgon fm. Häng gärna på!

    Kram

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade