torsdag 14 april 2011

Veckans vårtecken

Helgens underbara väder med sol o värme satte verkligen fart på växterna. Min underbara buskpion (som jag inte kan tala nog om), växer så att man nästan kan se det. Jag knipsade av de gamla frökapslarna i helgen o räknade till 100 kapslar. Tänk er en buske med över 100 tefatsstora blommor som dessutom doftar ljuvligt, snart är det dags igen. På två dagar växte knopparna o man kan nu se början till bladen komma fram.

Lillkillen ville gärna hjälpa till att klippa ner gamla torra grenar, så det fick han gärna göra. Inte på pionen dock :-)



Hybridkejarolvonet blommade för fullt på mammas innergård o jag kunde inte låta bli att stanna o dofta på dem.


I en park nära Hagakyrkan håller dessa vackra Magnoliaknoppar på att slå ut!



Tänk vad vackert när de slår ut även om knopparna i sig också är underbara.



Ha en skön kväll och jag ser fram emot fler vårtecken.


Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade