lördag 23 april 2011

GLAD PÅSK

Vilken påskhelg det har varit hittills! Jag kan inte tro att det är sant, rena sommarvärmen! Det märks både på människor o växter att solen är efterlängtad!
Pionen, har utvecklat sina blad o blomknopparna syns nu.



Krokusar o tulpaner samsas i rabatterna.



Här en violliknande växt, som jag inte kan namnet på. Men den är riktigt söt.




Gungan är upphängd i äppelträdet o krokusarna blommar för fullt just nu. De är överblommade i de soligaste rabatterna.



Idag var jag för första gången på Nilssons Plantskola i Kullavik. Vilket härligt ställe! De hade allt man kan tänka sig. Nedan ser ni ett fantastiskt persikoträd. Åh, vad jag skulle vilja ha ett sånt i min trädgård!


Men istället köpte jag Rosmarin, Persilja, Oregano, plantor av gurka, tomat och Physalis (har inte orkat med att odla själv i år), en Ranunkel, Violer, Backsippor, Stockrosor samt 8 stycken 40-literssäckar med jord till växthuset och odlingsbädden. Vem har sagt att trädgårdsarbete inte är hårdträning :-)


Nu har jag tömt växthuset o putsat glaset, fyllt på med nya jorden och även ny jord på odlingsbädden. Jag är redo att så lite frön snart, men än kan det väl komma en frostknäpp, så jag väntar nog lite till... Eller? Såg att jag sådde i slutet av maj förra året, så om jag väntar ett par veckor till så ligger jag ändå lite före i år :-)


Ha en fortsatt skön påskhelg. Det ska jag...


Kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade