söndag 3 april 2011

Frossa i vårblommor

I går gick jag loss på vårblommor och inhandlade Penséer, Bellis och Minipåskliljor (Tête a Tête). Denna fina lådan eller vad man kan kalla den, fick jag av pappa en jul för många år sedan fylld med Hyacinter. Nu kom jag på att vårpynta den istället, för ingen kan ju se att det står God Jul på baksidan, ellerhur? :-)

På trappan ställde jag resten som fick husera i en korg o en kruka. Penséerna är ju rena godiset för rådjuren som blir kaxigare o kaxigare eller ska jag säga hungrigare... jag köpte ett medel som jag ska prova i år... måste bara spraya ut det på de växterna jag är rädd om. Nu börjar tulpanbladen visa sig i rabatterna, så snart börjar kampen. I år är jag redo :-Z
Än så länge är det några snödroppar, några få krokusar och blommorna på min Hybridkejsarolvon som visar upp lite liv i trädgården. All snön är nu borta, så det går absolut år rätt håll. Härligt.


Fortsatt trevlig helg.

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade