tisdag 5 april 2011

Vårtecken i min trädgård 4 april

Igår var det riktigt fint väder och jag tog några bilder med telefonen, för att göra det enkelt för mig. I ena hörnet av trädgården hittade jag denna lilla skira krokusklunga i ljusblått. I en annan rabatt hittade jag dessa söta röda knoppar av Törel och även de små ljusgröna som kommer att bli fina Aklejor. Häftigt när man börja se liv bland allt det bruna o döda, som jag ännu inte städat bort. Här kommer tulpanbladen upp. Nåde rådjuren om de glufsar i sig dem...
Här en annan krokusklunga i skarpare blålila färg. Dessa står i en söderrabatt och har redan börjat att slå ut.




Den lilla röda knoppen längst ner till vänster är början på den röda julrosen som kommer lite senare än den vita. Här i norrläge med mestadels skugga. Denna planterade jag förra hösten, så det är andra våren den kommer upp. Kul.



Idag har det mest regnat och varit dimmigt men varmt.


Ha en skön kväll.


Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade