onsdag 19 maj 2010

Små solar i min trädgård

Vem sa att gult är fult? Inte jag i alla fall... Just nu lyser flera olika blommor i min trägård som små gula solar. Vad sägs om denna fina familj som är ute på vårprommenad ;-) Förra året stoppade jag ner några 'Tête a Tête' i min rabatt under äppelträdet. I år kommer de upp tillsammans med en Påsklilja... Ser för roligt ut, som en ankmamma med sina små ankungar.

Min Japanska buskrosling har lite gulaktiga blad nu på våren och de nya som kommer är alldeles röda. Jag har precis flyttat dit en plymspirea och löjtnantshjärtan, som verkar ha tagit sig. När jag läste att det var svårt att flytta löjnantshjärtan blev jag orolig, men de kommer även fram några på komposten som vi inte räknade med. Bra att veta att om man flyttar tidigt på våren så verkar det gå alldeles utmärkt, hoppas nu att de överlever på sin nya plats.

På framsidan i min lilla "skogsdunge" har jag dessa små solar som är en Skogsvallmo.


Denna flocktulpanen är också helt bedårande.

De smarta tulpanerna som gömmer sig för rådjuren har ännu så länge klarat dig. De är väldigt långa och ståtliga där de står.

Fint va? ;-)
Soliga kramar
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade