fredag 21 maj 2010

Årets första trädgårdsbukett

Idag började min intensivkurs på trädgårdsdesign i praktiken och vi träffades på skolan efter jobbet och gjorde två övningar som innebar att planera en rabatt i söderläge samt en framsida till ett hus i närheten av Göteborg. Det är så roligt att se vad olika resultat alla kommer fram till och man lär sig verkligen mycket på att vara två och två då man tänker lite olika och man har olika kunskap och erfarenhet. I morgon ska vi göra studiebesök i Peter Korns trädgård nära Landvetter, som har en privat botanisk trädgård. Spännande!

Efter kursen tog jag min dagliga promenad i trädgården för att kolla läget och allt har verkligen exploderat. Jag plockade årets första trädgårdsbukett som innehåller tulpan, förgätmigej och daggkåpa olika pärlhyacinter. Visst blev den fin.


Om jag orkar kanske jag lägger in bilder från Peter Korns trädgård i morgon.
Natti natti ;-)
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade