måndag 24 maj 2010

Några fina bilder från besöket hos Peter Korn

Vilket ställe Peter Korn och hans fru Mirjam har i Eskilsby i närheten av Landvetter. Det ligger väldigt idylliskt mitt i skogen i närheten av mängder av hästhagar. Peter har jobbat med sin botaniska trädgård i sju år. Man kan inte bli annat än imponerad av allt han gjort. Innan han började anlägga denna trädgården hade han en nere i Örkeljunga. När han träffade sin fru packade han med sig sina växter och körde 50 släp med växter till Eskilsby och röjde skogen för att få plats med dem där. Gå gärna in på Peters hemsida och läs mer. http://www.peterkornstradgard.se/

Jag tog ungefär 200 bilder när jag var där och är nöjd med nästan alla, så det var VÄLDIGT svårt att välja några till min blogg. Här kommer några detaljbilder och kommer att göra ett nytt inlägg med mer landskapsbilder en annan dag. Eftersom jag inte är så bra på växtnamn så vågar jag inte skriva några ifall det skulle bli fel.




























Jag säger bara... åk dit! Öppet för allmänheten och de säljer en del växter också som kan vara svåra att hitta på andra ställen.
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade