lördag 15 september 2012

Blommor just nu

Jag är blomvakt för dessa vackra Agapanhtus även kallade för Afrikas blå lilja. De är egentligen mammas men jag tar hand om dem ett tag. Inte mig emot. De är verkligen vackra! Den nedan har en extrablomma på stjälken.



Det är så fint med den blå färgen till det röda i bakgrunden.


Sen har jag fina Hortensior som blommar o är vackra just nu. Jag har plockat in en som får husera i en gammal soppskål :-) Varför inte...


Nedan har jag faktiskt blandat köpta med växter från trädgården. De vita är köpt Krysantemum (tror jag) och dem har jag blandat med överblommad Plymspiréa, Buskpion samt en vit Dahlia från min trädgård. Den buketten höll sig över nästan två veckor o det är inte dåligt.


Nedan har jag plockat röda Dahlior, Randgräs och Pymspiréa.


En annan skönhet som blommar just nu är den gula Rudbeckian som skiner som små solar.


Underbara blommor! Tack för att ni finns :-)


Kramar Petra

3 kommentarer:

  1. Vad tjusig bloggen blev, snyggt pimpat!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny, för inspiration o feed back ;-)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Å mysigt med loppisen, vi får ta en runda snart igen, kram!!

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade