torsdag 24 maj 2012

Hemma i paradiset igen

Inatt kom jag hem från Lyon där jag varit några dagar med jobbet. Där var tyvärr 14 gr o regn de dagarna jag var där, men det har varit fint tidigare och växterna har kommit väldigt långt där. Flädern, vallmon och rosorna blommade för fullt :-) 

När jag hoppade ur taxin möttes jag av en underbar doft och såg att Syrenerna slagit ut. När jag vaknade såg jag även att min underbara Buskpion slagit ut och jag tror nog att det var den doften jag kände ända ut på gatan. I måndags var de endast i knopp men nu blommar den lika underbart som varje år... 

 Synd att det inte finns doft-blogg, för doften är ljuvlig!!! Busken växer från år till år ganska rejält o snart har den vuxit om mig även på höjden :-)

Annat i samma ton är Mossfloxen tillsammans med några fina lökväxter som blandar sig fint.


Äppelträdet har också slagit ut i full blom sedan jag åkte o är helt bedårande! Ser lovande ut när det gäller att bli ett bra äppelår.

 Här har gungan en mysig plats.
 Vy över Syren, Buskpion och äppelträdet i bakgrunden. Lillkillens nya basketkorg som man sätter på en stång i gräsmattan fick också vara med på bild.
 Slutligen en bild på vårkragen tillsammans med Löjtnantshjärtanen som blommar fint tillsammans. Längst bak kommer pionerna upp fint även i år.
Åh, jag njuter varje sekund av denna blomsterexplosion! Nu har trädgården sin blomstertopp! Men det är fint även resten av året.

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade