torsdag 17 maj 2012

Häggmispeln blommar


Häggmispeln har nu blommat i en vecka kanske med sina fina skira blommor. Tyvärr blåser de iväg nu när det nästan är höststormar ute. Är det verkligen maj? Man börjar ju undra...

Jag har en fågelbogran som ni kan se i nedre högre hörnet av bilden o den är så fin i färgen nu på våren när den får limegröna skott. Den växer på bredden istället för höjden o är ganska fin faktiskt.

Trots kyla o vind så verkar naturen sakta men säkert utveckla sig o jag börjar skymta knoppar på äppelträdet. Hoppas det blir ett äppelår i år, då vi hade max tre äpplen på vårat gigantiska träd förra året.

I morgon är jag ledig o hoppas på värme o lite trädgårdsmys. Har köpt några fler tomatplantor som ska sättas i växthuset. Varje år så säljer en man växter vid en mack inte långt ifrån mig. Det är verkligen ett vårtecken när han dyker upp med både sommarblommor, perenner o grönsaker.

Ha en bra kväll, nu skymtar jag solen... som är på väg ner... :-)

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade