onsdag 16 maj 2012

Gröna blad

Igår gick jag o mös lite i trädgården när jag kom hem från jobbet. Jag har en rabatt som just nu består mest av gröna blad. Det är dock väldigt fint om man kollar nära o ser variationen på alla bladen.


 Här är det nävor o jättedaggkåpa som har flätat ihop sig på ett snyggt sätt. Senare i sommar får nävan mörkt lila blommor. I bakgrunden finns det även Höstflox med cerise blommor o som kommer att växa till sig o bli högre, samt Honungslök och Astilbe i olika rosa färger.


I min kompost bakom huset brevid vedförrådet växer en helt underbar Löjnantshjärta som jag slängde där för några år sedan. Nu växer den bäst i hela trädgården. Fin va?


Det fick bli en bukett av Löjtnantshjärta, gula tulpaner och Kungsängslilja.


Nu är det långhelg! Hoppas det sköna vädret kommer så att det kan bli lite påtande i trädgården.

Kramar o trevlig helg!

Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade