torsdag 21 juli 2011

Just nu i min trädgård

Nu har vi börjat skörda morötter. Lillkillen tycket det är hur kul som helst. Denna morot såg lite festlig ut, nästan som ett kärlekspar ;-)

Månadssmultronen kommer fortfarande o vi mumsar några varje dag.
Min Mårbackapelargon som jag köpta förra året blommar rekordmässigt i år! Så fin tillsammans med Stäppsalvian, Njurvindan (som jag lyckats övervintra) och Fjäderborstgräset.
Här är en annan samling av Pelargoner som jag satt i en gammal fiskarlåda. Några av dem köpte jag på Lisebergs Trädgårdsmässa i våras.

Min Spirstånds blommar för fullt till humlornas glädje.
Häggmispelns bär är nu klara o kan ätas. De är jätte goda o smakar nästan som blåbär fast lite sötare. De matchar Malvan bra.
Förra året fick jag Dahliaknölar av en trädgårdsvän o jag lyckade övervintra dessa i förrådet. Nu är det fullt av knoppar på den vita som även börjat blomma. Den röda låter vänta på sig lite... I bakgrunden ser du Höstflox, som ännu inte ätits upp av rådjuren.

Nu på eftermiddagen har jag o lillkillen rensat ogräs. Han tycker det är lika kul som jag...
-Mamma, vilken tur att vi har så mycket ogräs, så att vi kan rensa varje dag!
Det är faktiskt mysigt att rensa tycker jag. Lite som terapi. Men det är klart, hade det varit ett måste hade det inte varit lika kul kanske.

Ha en bra dag.

//Petra

1 kommentar:

  1. Vad mycket fint du har som blomma nu! Min bärhäggmispel fick massa bär i år, tyvärr var vi bortresta så jag hann inte skörda. Nästa år så! :-) Härligt med en sån bra hjälpreda i trädgården! Hoppas Gabriel blir likadan... :-D

    Kram

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade