måndag 18 juli 2011

Heldag i trädgården

Idag blev det en heldag i trädgården. Vi har varit iväg en vecka i Båstad och min abstinens var stor när jag kom hem igen. Nu börjar tomaterna mogna, ärtorna var många o blommorna blommar för fullt. Jag tog in ett fång Praktlysing som jag har lite överallt. Bäst passar den i bakgrunden tycker jag. Den har en förmåga att ta över, men är ganska lätt att hålla efter.


Just nu blommar Malvan fint och jag har både rosa o vita. Denna buketten innehåller Malvor, vit Astilbe, Randgräs samt Stjärnflocka.

Idag såg jag att rådjuren kalasat både här o där när vi varit borta samt även denna morgonen, då de flesta Höstfloxen var kapade precis under den cerisa blomman. Irriterande! Har ikväll sprutat CurEra från Trico Garden lite här o var för att hålla dem borta från Hortensior, rosor m.m.
Så här tama är de o denna bilden tog min bror på midsommardagens morgon, då en låg o mumsade i lugn o ro på vår gräsmatta! Hallå!!! Men visst är de söta. Synd att de äter upp vackra blommor o grönsaker samt sprider fästingar...

Ha en skön vecka! Jag hoppas på mer påtande :-)

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade