lördag 19 december 2009

Mina vackra orkidéer

Så här i vintertid har man möjlighet att njuta av sina inomhusblommor. Jag har inte så många av den enkla anledningen att det är så tråkigt att vattna. De flesta jag har är gröna växter som klarar av att vattnas en gång i veckan eller kanske till och med varanann vecka. Det finns dock blommor som gillar min nästan obefintliga vattning... ORKIDÉER.

Den vita fick jag för några år sedan av några kompisar på besök. Den har blommat en gång varje år sedan dess. Jag tycker verkligen om de vita orkidéerna mest.
Denna vita, som är en annan sort står i köket och den fick jag av min man för många år sedan. Ett tag trodde jag att den inte mådde så bra men nu har den blommat sedan i somras och en ny stängel är på väg. Alla mina orkidéer står i söderläge och verkar stormtrivas nu när vi flyttat till huset.

Denna limegröna fick min man av mig i mars och den har blommat sedan dess. Nu är det december... Den var ganska dyr och det kanske är därför den blommar så länge. Satsa på kvalitet när det gäller växter. Det tjänar man på i längden.

Underbara Orkidéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade