söndag 15 april 2012

Kuligt inköp

I veckan gick jag till en leksaksaffär för att köpa presenter till lillkillens kompis som fyllde år. Då var det rea o jag sprang på en fin kula som jag föll för efter inspiration från trädgårdsföreningen i Göteborg. Just nu ligger den i en av olivträdens krukor, men den kan flyttas runt lite efter behov o smak.

 Det blir som en liten minivärld i kulan o man kan se huset, himmeln och saker runt omkring. Så fint :-)


Nu har olivträden fått flytta ut och de verkar ha överlevt att stå inne i vårt vardagsrum hela vintern. Förra året övervintrade de i förrådet men då glömde jag vattna lite väl många gånger o alla bladen trillade av på våren. Nu ser de mer välmående ut och jag hoppas att de är det också.

Kramar Petra

1 kommentar:

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade