onsdag 7 mars 2012

Närbild på en snödroppe

Idag var jag hemma med lillkillen då han inte kände sig på topp. Jag fick ett ryck o tog fram mitt Macro-objektiv till kameran och kröp nära de söta snödropparna jag har plockat in.

Det är lite kul att "krypa in" i blommorna o se dem riktigt nära. Det känns som om man får en helt annan bild av blommorna då.

Fin grön färg längst ut på kronbladen som man annars inte tänker på när de står i rabatten.
När jag ändå var igång fotograferade jag min fina orkidé som är en större sort. Jag köpte den i OKTOBER och den blommar fortfarande, dock bara tre blommor kvar men ändå. Bra köp :-)

Denna bilden är upp och ner och får mig att tänka på en vacker ängel.
Vad tycker ni? Visst är det kul att spana på växter riktigt nära?

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade