lördag 25 december 2010

Juldagen med underbart fotoväder

Innan jag visar dagens foton från promenaden i det underbara och kyliga vintervädret så måste jag berätta att jag lyckats "återuppliva" en vit amaryllislök som har legat o slumrat i förrådet i två år... (ja jag missade förra året). Den slog ut igår på JULAFTON. Vilken tajming :-) Vacker är den också! Den andra blomman som är en knopp på bilden har öppnat sig idag.


Nu till dagens bilder, som är tagna i närheten av där vi bor. Denna gamla båten är fint sliten och fick vara med på bild.


Hinsholmen i motljus.


Samma brygga men utan motljus...


Hela Hinsholmskilen ligger under is och det utnyttjas av skridskoråkare och andra som bara tycker det är kul att promenera här.


Vackra trädgrenar mot klarblå himmel.



Underbart ljus ger nästan effekten av ett "brinnande" träd. Fint tycker jag.

Åter efter promenaden fotade jag våra stackars Rhododendron som rullar ihop sig när det är riktigt kallt och man kan riktigt se hur de fryser... brrrr.


Väl inne igen, så blev det varm choklad med vispad grädde. Mums :-)
Juldagen har varit lugn och skön med ett besök hos mamma, som bjöd på mat o ännu mer mat... Jösses vilken tur att julen är så kort i år, med tanke på allt man stoppar i sig. Men det är gött att frossa ibland.
God fortsättning på julhelgen.
Kramar Petra

4 kommentarer:

  1. Fina bilder!
    Vi har också isande kallt och blå himmel här..men nu säger dom de ska börja blåsa..brr..

    Ha en skön kväll!
    kram sandra

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vinterbilder med sol! Känns som om det var ganska länge sedan jag såg solen, just nu snöar det igen.
    Ja vilken tajming av amaryllisen!! :)
    Tack för att du röstat på min bild hos Claus.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hvor er det bare flotte billeder.
    Vi har også haft det koldt her men ikke så meget sne ;)

    Knus og kram herfra

    SvaraRadera
  4. Åh, vad glad jag blir av alla kommentarer!

    Haha, det var en kul liknelse Andreas, hade inte tänkt på det innan... kan det vara så att du redan är i Thailand i tanken :-) Just nu känns bläckfiskar avlägset här i kalla Sverige.

    Kramar Petra

    SvaraRadera

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade