tisdag 13 september 2011

Liten rundtur i min trädgård DEL4

Här har vi framsidan av trädgården. Här finns massor att förbättra.

På våren är framsidan som finast med blommande Rhododendron, Forsythia och Häggmispelträd.
Jag fick några små stackars Ulleterneller av en väninna för några år sedan och de har verkligen spridit sig o är det enda blommande från sommaren in på hösten.
Här finns två idegranar, som jag har stammat upp, en Fågelbogran, som är härligt ljusgrön på våren, två små minibuskar som jag inte kan namnet på, nävor, ett prydnadsgräs som heter Glansmiskantus, Hasselört samt Vintergröna.

Här är ganska fint just här men jag vill ha liter mer blommor här på framsidan som piffar upp på hösten. Det är norrläge på denna delen. Någon som har några tips?

På farstukvisten står min fina stol jag köpte på loppis i somras med några fina Pelargoner på.
Ha en skön kväll.

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade