måndag 1 augusti 2011

Dahlior i full blom

Nu blommar mina via Dahlior för fullt! Tack Cecilia för att jag fick knölarna av dig! De röda är också på gång men har bara knoppar ännu så länge. Jag slarvade lite o tog aldrig upp knölarna ur jorden utan lät dem ligga kvar i krukan med jord o allt i förrådet för vinterförvaring. Jag vattnade inget utan det var kruttorrt nu i våras. När det började komma små blad i våras vattnade jag lite o bytte så småningom jord. Funkade denna gången :-) Idag har jag haft en trädklippardag i trädgården o fyllde ett helt släp med grenar! Så gött o jag har svårt att sluta när jag väl kommer igång! En syrén fick face lift samt även en prydnadsapel. Det stora äppelträdet kortades ner rejält i kronan o nu kommer det in massor av ljus till trädet. I år har vi kanske max två äpplen till skillnad från förra året så det var fullt av äpplen...
Dagen avslutades med en kvällspromenad vid havet! Underbar kväll.
Jag försöker att inte tänka på att detta är min sista semestervecka...

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade