söndag 13 april 2014

Slottsträdgården Ulriksdal

Denna helgen var jag o mina vänner samlade för att umgås i Stockholm. Innan vi åkte hem igen åkte vi förbi Slottsträdgården Ulriksdal och det kändes som att komma till en godisaffär. Tyvärr såg jag inte Bosse Rappne :-)




På vägen till slottet såg vi dessa små blåa skönheterna!


 Orangeriet med Kamelior, citrusträd o andra exotiska växter, som man kunde skymta genom fönstren.

Lilla snigel akta dig.... Oj, vad jag tyckte den här var stor... sådana har jag inte i min trädgård o det ska jag kanske vara glad för?


En vacker del av slottsträdgården.





Tack för titten, kommer förhoppningsvis tillbaka en annan årstid då växterna visar ännu mer vackra sidor.

Kram o god natt!

Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade