torsdag 16 maj 2013

Tulpaner o hästgödsel

Igår var jag o lillkillen hos en kompis till mig o hämtade näringsrik o fin hästgödsel. Det var lyxigt, fick även middag ute i det fria o bärhjälp. 

Idag öste vi ner en av säckarna i odlingsbädden o där fanns många spännande kryp som genast skulle undersökas.


Mina tulpaner sträcker på sig som små solar just nu o jag tror det är rekord i antal detta året.


 Jag har dock sett spår i gräsmattan från de fina men glupska rådjuren. Dock har jag sprutat världens bästa medel på dem o det verkar hjälpa, peppar peppar. Det känns som om jag håller andan tills jag verkligen sett dem blomma färdigt.


Så här ser världens bästa medel ut!!! KÖP!!!



 Fler tulpaner på framsidan som också de trivs o slår rekord i år.
Violvivan längs kanten har nu börjat blomma.


 Den söta lilla Flocktulpanen står i skiner som en stjärnhimmel. Söta!


Nu känns det som våren är här på allvar! VÄLKOMMEN!

Ha en skön helg!

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du också

Related Posts with Thumbnails

Bloggintresserade